22 octubre 2011

II Edicio Setmana de la Muntanya i l’Excursionisme a Parets

El Centre Excursionista Parets amb la col·laboració de l’Ajuntament de Parets del Vallès del 10 al 16 d’octubre ha organitzat la II Setmana de la Muntanya i l’Excursionisme.

L’objectiu d’aquesta iniciativa es acostar el món de la muntanya i les seves diferents opcions d’activitats a la ciutadania del municipi organitzant actes adreçats a col·lectius de diferents edats.

Les tardes s’han desenvolupat sessions de rocòdrom per les escoles del municipi amb una participació de 4 centres i prop de 200 alumnes que han pogut fer un tast de l’escalada. Tots els escolars han rebut un obsequi record del seu pas pel rocòdrom.

Dimecres matí, aprofitant el caràcter festiu del dia, va tenir lloc la Caminada per Gent Gran on prop de 100 persones van recórrer el municipi en un passejada demostració del beneficis de dedicar un minuts cada dia a l’activitat física demostrant que caminar està al nostre abast i que Parets ofereix uns espais adequats per fer-ho. Un recorregut de 4 quilòmetres va servir de mostra. Aquesta activitat va finalitzar amb el lliurament d’una samarreta pels assistents.

La tarda de dimecres va servir per recordar el gran moment en que fa 10 anys el nostre amic muntanyenc Sergi Mingote va assolir el cim del Everest fent realitat el somni de molts, Parets al Sostre del món era una realitat i ara hem volgut compartir els records amb el Sergi fent un passi del vídeo i una xerrada col·loqui que va omplir la sala de l’escola de Musica de Parets. Una samarreta commemorativa d’aquest aniversari servirà de record al Sergi i d’orgull pel CEP que té com a membre d’honor a aquest bon amic i gran esportista.

El divendres a la tarda arribava la presentació de la II Mostra de Fotografia El Nostre CEP les Nostres Muntanyes on al Pavelló d’Esports queden exposats els millors treballs de entre el prop de les 100 fotografies rebudes. Però no només es una exposició sinó que també hi va haver premis gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament de Parets del Vallès i el patrocinador d’aquesta mostra Nivell10. Els guanyadors en cadascuna de les quatre categories establertes van ser Josep Miró, Dani Moreno, Jesús Benavides i Aida Medina

Si durant la setmana les portes del rocòdrom es van obrir als escolars, dissabte es van obrir per a tothom i paretans i paretanes de totes les edats es van acostar gaudint d’una matinal d’acostament a aquesta especialitat d’escalada.

Finalment i tancant la setmana arribava el plat fort, el VII Piolet on prop de 1000 persones compartien 12 quilòmetres pels voltants de Parets en una caminada tranquil·la sense ànim competitiu que finalitzava amb una botifarrada i una bossa de regals gentilesa dels patrocinadors.